Podstawowe różnice między czatem a chatbotem

Większość ludzi w dzisiejszych czasach korzystała z narzędzia do czatu na żywo na stronie internetowej lub bota do czatu, ale czy znasz różnice między nimi? Mogą być trudne do wykrycia, ponieważ czat na żywo i chatboty używają podobnej funkcji czatu w witrynie.

Różnice między czatem a chatbotem

Czat

Jeśli prowadzisz czat na żywo w witrynie internetowej, przez większość czasu rozmawiasz z rzeczywistą osobą po drugiej stronie czatu. Zadajesz pytanie w wyskakującym okienku na stronie internetowej, a jeśli masz szczęście, na drugim końcu biurka siedzi ktoś, kto odpowie na Twoje pytanie! W wielu przypadkach nie ma nikogo po drugiej stronie, nadal pracują 8 godzin dziennie. W takim przypadku zostaną poproszeni o podanie adresu e-mail, aby mogli odpowiedzieć, gdy będą mieli czas.

Chatbot

  • Chatbot jest jak robot, który nauczył się odpowiadać na pytania. Chatboty mają szereg inteligencji, co również wpłynie na wartość chatbota.
  • Niektóre chatboty pomagają skierować kogoś we właściwe miejsce, trochę tak, jak dzwonisz do dużej firmy i musisz wybrać 1, 2 lub 3 dla różnych opcji. To rodzaj „głupich” botów.
  • Podstawowy bot typu FAQ, zadajesz pytanie i sprawdza, czy jest pasująca odpowiedź. Powinny one korzystać z procesora języka naturalnego (NLP), aby uzyskać lepsze dopasowania.
  • Są też inteligentne boty. Oznacza to, że może prowadzić rozmowę, podczas której kolejne pytania użytkownika opierają się na pierwszym pytaniu. Są one trudne do zbudowania.
  • Chatbot może odpowiedzieć na około 72% pytań klientów. Jeśli chatbot może odpowiedzieć na ponad 50% pytań, jest to całkiem sprytny chatbot !!

Jakie są wyzwania przy tworzeniu skutecznego chatbota?

Muszą nauczyć się różnych sposobów zadawania pytań, na które można odpowiedzieć. Tych odmian mogą być tysiące! Częścią tej pracy jest procesor języka naturalnego, ale trzeba go również przeszkolić ręcznie. Jeśli twój początkowy zestaw danych jest ograniczony, punkt początkowy dla bota będzie słaby i nastąpi stroma krzywizna uczenia się

Chatbot musi rozumieć kontekst rozmowy. Bot musi wiedzieć, kiedy trwa rozmowa na określony temat, a kiedy zmienia się na coś innego. Wyobraź sobie pytanie typu „ile to kosztuje?”, A co to jest? Bot musi zrozumieć kontekst, na przykład o jakim produkcie / wycieczce / rzecz, o której mówi, aby dowiedzieć się, jakiej odpowiedzi udzielić.

Połącz się z systemami, aby pobierać odpowiednie informacje, takie jak szczegóły konta lub informacje dynamiczne, takie jak „dostępność” i pogoda. Zaprojektowanie tonu rozmowy, aby zapewnić dobrą obsługę klienta. Czas i koszt. Technologia jest dojrzała, potrzeba godzin pracy, aby zbudować platformę dla bota czatu, a następnie trenować, trenować, trenować. Duży operator telekomunikacyjny w Nowej Zelandii ma zespół 5 pełnoetatowych pracowników, którzy budują i utrzymują chatbota, to znaczny koszt!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *